ဟိုတခေတ် စာပေပညာအမှန်တကယ်တတ်ကျွမ်းသူများ -
(အပိုင်း ၁/၃)
ပညာ-စာပေ-လုပ်ငန်းကျွမ်းကျင်-တတ်မြောက် လူပုဂ္ဂိုယ်များ အစိုးရဌာနတိုင်းတွင်ရှိခဲ့ကြပေမည်။ ဤဆောင်း ပါးများသည် နှလုံးသားထဲတွင်သိမ်းစည်းထားသည့် အသံတိတ်လူနည်းစု (silent minority) များအတွက် တစ်နည်းတစ်ဖုံမှတ်တမ်းတင်ခြင်းဖြစ်သည်။ မိမိနိုင်ငံ-လုပ်ငန်းဌာန-အောက်လက်ငယ်သားများအပေါ် စေတနာမေတ္တာမှန်များပြသ/ထားခဲ့ကြသူတွေလေ။ ကျွန်တော်တို့သူတို့အား မမေ့မလျှော့တန်ဖိုးထားလျှက်ပါ။ ဤစာသားများနှင့်အတူတကွ လေးစားစွာ ဦးညွှန့် လက်အုပ်ချီအမြဲတစေကန်တော့လျှက်ပါခင်ဗျား။
ဒါကတော့ ကျွန်တော်တို့ဌာနကြီးဝယ် ဟိုတစ်ချိန်တစ်ခါကပေါ့။ မတီးလျှင်မမီ မပြောလျှင်မသိဆို လေတော့၊ ရေး/ပြောရဦးမည်။ အော် …သူတို့တွေအတွက် (5* မောင်မယ်သစ်လွင် ဝန်ထမ်းများ ကိုရည်ရွယ်ပေသည်)။ ကျွန်တော် လက်လှန်းမီသော ရှေးဟောင်းနှောင်းဖြစ်သမိုင်းအား နောင်လာ နောက်သားများအတွက် ကဗျည်းထိုး မှတ်ကျောက်တင်လိုက်ရပေသည်။ ထိုတစ်ခေတ်လုပ်ငန်းကြီး အပေါ်မိမိလုပ်ငန်းဘာသာအလိုက် အမှန်စဥ်စစ်တတ်ကျွမ်း၍ စေတနာမေတ္တာမှန်ထားသူများမှာ များပါ့။ ဥပမာ ကပ္ပတိန်ကျော်သိန်းလွင်၊ ကပ္ပတိန်မျိုးညွန့်(ကွယ်လွန်)၊ ဦးစိုးအောင်(ကွယ်လွန်)၊ ဦး တင်ထွန်း(ကွယ်လွန်)၊ ဦးခင်မောင်ကြည်၊ ဦးမောင်မောင်စိုး အများကြီးရှိသေးပါ့ဗျာ။ အထူးပြုဘာသာရပ်ဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်တတ်မြောက်ပုဂ္ဂိုယ်ပေါများလေစွ။ အချို့များသည် 5* ပြီး နောက် နိုင်ငံရပ်ခြားလုပ်ငန်းများတွင် လေးစား-ယုံကြည်-အာစရိယ ထမြောက်ပုဂ္ဂိုယ်တွေ။ မိမိတို့လုပ်ငန်းဌာနကြီး ရာခိုင်နှုန်း ပြည့်မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရပိုင်ဖြစ်ပေါ်လာပြီးနောက် ပင်လယ်ရေကြောင်းစီးပွားရေးအပေါ်သာလျှင် မီးပေါင်းထိုးရက၊ ကျွန်တော်လက်လှန်းမီသည့်အချို့သောပုဂ္ဂိုယ်များ၏အချက်လက်၊ မိမိသဘောအမြင်အရဆိုပါလျှင် ထူးခြားပုဂ္ဂိုလ်ထူး(၃)ဦးရှိပေသည်။ (၂) ယောက်သည်ကိုယ့်မြန်မာပြည်သား ၁။ အထွေထွေမန်နေဂျာဦးသန်းထွတ်(ကွယ်လွန်)၊ ၂။ ဥရောပလိုင်းမန်နေဂျာဦးစောစိန်ထွန်းကျော် (ကွယ်လွန်) ၃။ မလေးတရုတ် Mr. Siaw Hooi Chuan, Jardine Shipp-ing, Hong Kong ဖြစ်ကြပေသည်။
အဆိုပါ(၃)ယောက်၏လုပ်ဆောင်ချက်များကိုပင်၊ လုပ်ဖေါ်ကိုင်ဖက်များမှ၊ ခံတွင်းတွေ့ကြိုက်နှစ် သက်ကြသလို၊ မကြေညက်သူများလည်းရှိကြပေမည်။ ကျွန်တော်၏ကြုံတွေ့မှုများသည်လည်း အ လားတူပါဘဲ၊ ကြိုက်တစ်လှည့်၊ သဘောမတွေ့တာလည်းရှိပေါ့။ စင်းလုံးချောတော့မရှိနိုင်ဖူးလေ။ သို့ပါသော်လည်း၊ အချုပ်အားဖြင့်-ဖျမ်းမျှဆိုရပါလျှင်၊ ဖေါ်ပြပါလေး(၃)ယောက်စလုံးမှာ၊ 5* လုပ် ငန်းကြီးအောင်မြင်တိုးတက်ရေးနှင့်အောက်ခြေဝန်ထမ်းများအပေါ်၊ ကျောသားရင်သားမခွဲခြားပဲ စေ တနာကိုဦးထိပ်ထား၍၊ တိုးတက်၊ ပင်လယ်သင်္ဘောစီးပွားရေးလုပ်ငန်းစာပေပညာ တတ်မြောက်ရေးများအား အစဥ်မပျက်မျှော်တွေး၊ ကြံဆနေသူများပါ။ သူတို့တစ်တွေကူညီကမ်းလှန်းခြင်းသည်ကွက်ကြားမိုးမရွာသွန်း၊ မည်သူကိုမဆိုပါပဲ။
ဦးသန်းထွတ်(ဘဝတစ်ပါးသို့ပြောင်းရွှေ့သွားတာကြာပေါ့)
ဦးသန်းထွတ်၏5*ရေကြောင်းစီးပွားရေးလုပ်ငန်းတိုးတက်ရေးဆောင်ရွက်ချက်များ ရေးသားမှတ်တမ်းတင်ထားခြင်းများ ကျွန်တော်မတွေ့ မြင်ဘူးချေ။ သည်ပုဂ္ဂိုယ်သည်တစ်ချိန်တစ်ခါက 5*၏ ကြယ်တစ်ပွင့်ဆိုရပေမည်။ ပို့/ဆက်ဝန်ကြီးက ဦးဆောင်ညွှန်ကြားရေးမှုးရာထူးပါ တွဲကိုင်-ဝန် ကြီး များရုံးတွင်”မြွေ”အမြဲကိုက်ဆိုလေရာ၊ ကျွန်တော်တို့ 5*ရုံးတွင်ဂျီအမ် (GM) ဦးသန်းထွတ်သည် ”အကောင်”။ အသက်(၅၀)ကျော်ခန့်၊ လူကပိန်၊ အသားဖြူ၊ ရုပ်မချော၊ သူ၏ယူနီဖေါင်းသည် ပေါ်ပ လင် ကော်လာဖြတ်ရှပ်ဖြူ-ချီကြမ်းထည်ပုဆိုး-ပင်နီကြမ်းတိုက်ပုံ-ရာဘာဖိနပ်မစီးသည် တော်သေးရဲ့။ ရှမ်းစော်ဖွားမျိုးမှဆင်းသက်ရာ ဘိုးစဥ်ဘောင်ဆက်ချမ်းသာသည်၊ ဖိုးစိန်လမ်း ခြံအကျယ်ကြီး တွင်တိုက်အိမ်ပိုင်ရှိသည်။ ပ ညာအရည်အခြင်းသည် UK Scotland မှ Chartered Accountancy CA ဘွဲ့ အောင်မြင်သည်။ The Burma Economic Development Corpn: (BEDC) ယ္ခင် Defence Services Institute (DSI)- ထိုစဥ်မြန်မာပြည်တွင်အကြီးမားဆုံးစီးပွားရေးလုပ်ငန်းမှ 5* ရောက်သို့ရှိလာတော့ ဒုစာ ရင်းကိုင်ချုပ်လေ။ မျက်နှာထားက မပြုံးမချို-သူ့ဆန်စားနေရပုံစံ၊ အ ပြောအဆိုကလည်းနာကျဥ်အောင်အမြဲတစေ“မမိုက်”ချေ။ အိမ်မှထ္မင်းချိုင့်မှလွှဲ၍ ကြားဗိုက်စာက ဖီးကြမ်းငှက်ပျောသီးတစ်လုံးစား၊ သောက်တာက ရေချက်အေးအဖြူ။ မည်သို့ပင်ရီးစားထား မိန်းမရခဲ့သည်မသိချေ (က လေးမရှိ)။ လက်အောက်လုပ်ငန်းဌာနတွေ တင်းကျပ်မှတ်ကိုင်ထားသည်မှာ ရေ/ဆီ မယို။ အလုပ်နှင့်ပါတ်သက်လျှင် အားလုံးမှ ဂျီအမ်နှင့်မတွေ့လိုကြပါ၊ ကျားမြီးသာဆွဲ ကိုင် ကြလိုလေသည်။ အများမေတ္တာရရှိသလားမမေးနှင့်၊ လျှော်ကြေး/အာမခံ +Research and Development (R&D)+ လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရေးဌာနများကို ကိုယ်ကိုင်ကိုင်တွယ် ကွပ်ကဲသည်မှာအသေးစိတ်။ မိမိသည် သူ၏ခိုင်းပတ်လေ၊ မော်မကြည့်ဝံ့။ တင်ပြပါအ ချက်များပင်လျှင် ဦးသန်းထွတ်၏အားနည်းချက်များဟုဆိုနိုင်ပေမည်။
ဦးသန်းထွတ်၏အားသာချက်များမှာ ကြက်ဟင်းခါးသီးနှင့်အဆင်တူရာနှိုင်းယှဥ်ရပေမည်။ ခှါးသက် သည့်အရသာရှိ၍ အများမှစားမဝင်-မကြိုက်ကြသော်ငြား ဆေးဘက်ဝင်သည်မှာ အမှန်အေကံ ပင် လျှင်ပါပဲ။ ထိုအချိန်ကာလသည်ကား BSPP ခေတ်ဖြစ်၍ ဦးသန်းထွတ်သည် ချမှတ်သတ်မှတ် ဥပ ဒေဘောင်အတွင်းနေထိုင်နိုင်သည်ကို European trained ဖြစ်ရာ မိမိအံ့အောမိသည်၊ သူဆင်းသက် လာသောဘိုးစဥ်ဘောင်ဆက်လမ်းစဥ်နှင့်ကွာခြားသော် အံဂွင်ဘောင်ကျခေတ်နှင့်အညီ လိုက်ရောညီ ထွေပြောင်းးလဲလက်ခံခြင်းသည် လွယ်ကူသောကိစ္စတစ်ရပ်မဟုတ်ပေ။ သည်ပုဂ္ဂိုယ်ဘွဲ့မှာ စာရင်း ပညာဖြစ်ပင်ငြား သူသည်ရေကြောင်းလုပ်ငန်းဆိုင်ရာဥပဒေ/အာမခံ/လျှော်ကြေးဘာသာရပ် များ (shipping & its related laws plus P&I, marine insurance laws and regulations) နှင့် ရေ ကြောင်းစီးပွားရေး (maritime economics) ဘာသာရပ်များ၊ စာဘတ်အားလေ့လာမှုကြောင့်၊ တတ် ကျွမ်းသူအဆင့်ရောက်ရှိသတ်မှတ်ခံရသည်မှာ 5* သာမက၊ အခြားဝန်ကြီးရုံး/လုပ်ငန်းဌာန/ ဥပဒေ ရုံး/ကုမ္ပဏီများ၏လေးစားခြင်းကိုလည်း၊ သတ်မှတ်ခံယူရဆရာတစ်ပါးပင်ဖြစ်လေသည်။ 5* ရုံး တွင်းတွင်လည်း ရေကြောင်းဆိုင်ရာအင်တာနယ်ရှီနယ်စီးပွားရေးလုပ်နည်းလုပ်ဟန်-ပညာများကို MD မှအားကိုးအားထားရလေသည်။ ဝန်ထမ်းများရေကြောင်းစီးပွားရေးဆိုင်ရာပညာတတ်မြောက် ရေးကိုပံ့ပိုးကူညီသည်။ ထိုမှတပါး ၊ ရုံးချိန်ပြင်ပတွင် ကရာတေးကျင့်-ကစား၊ ဘု ရားတရားဘာသာ ရေးများကိုလည်း စိတ်ရောကိုယ်ပါ တစ်တပ်တအား ကိုယ်ထိလက်ရောက်ဆောင်ရွက်ပါသေး သည်။ မိမိသည်လည်း GM ဦးသန်းထွတ်ခိုင်းစေကြောင့်သာလုပ်ခဲ့ရပေသည်၊ လုံးဝမကြိုက်နှစ် သက်သော် ခြွင်းချက်မရှိ ပညာရသည်မှာငြင်းစရာမရှိချေ။ ရေကြောင်း၊ အာ မခံ၊ လုပ်ငန်း ဆောင် ရွက်ရေး၊ ရုံးကိစ္စများတွင် ၎င်းလုပ်ရပ်များသည် ပ ညာပါ-မျှော်တွေးဆ-ရလာတ် ကောင်းစေပေါ့၊ အစကောင်း အနှောင်းလည်းသေချာခြင်းများသည် အတုယူစရာပင်လျှင်။ မည်သို့ပင်အများချစ် ခြင်းမေတ္တာမခံစားရသော် ဦးသန်းထွတ် ၏လုပ်ငန်းလုပ်ရပ်များသည် ရေပက်မဝင်မှန်/တိကျ။ အ များမှစိတ်သောကဖြစ်ကြသော် အဓိက always “စေ”တစ်လုံးပါတယ်လေ … ဆရာကြီးဦးသန်း ထွတ်ကောင်းရာသုကတိလားပါစေ-အမျှ အမျှ အမျှ။
(အပိုင်း ၂/၃)
ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်(ကွယ်လွန်)
ထိုစဥ် အသက်ငယ်ဆုံးလုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရေးဌန-ဥရောပလိုင်းမန်နေ ဂျာ။ နာမည်ကိုဖတ်လိုက်ရ ခြင်းနှင့်ကရင်တိုင်းရင်းသားဖြစ်ခြင်းပေါ်လွင်ပေသည်။ မြန်မာစာ+အင်္ဂလိပ်စာများအားကြွမ်းကျင်တတ်မြောက်မှုသည် နှိုင်းယှဥ်ရက၊ ဘုန်းကြီးတစ္ဆေအရှုန်းပေးရအဆင့်ဆိုရအံ့၊ ဒီလို-ဒီလိုတတ်ကြွမ်း ၏။ အပြောအဆိုက ကရင်အမျိုးသားဖြစ်သည်နှင့်အညီ တည့်ထိုးပွင့်လင်းသော်ငြား တစ်ဖက်သားနှစ်နာပါစေ စာလုံးများမပါရှိပါ။ အုပ် ချုပ်စီမံသူများမှ ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်၏ အလုပ်တတ်ကြွမ်းအဆင့်တန်းသိရှိ၍၊ Research and Development (R&D) ဌာနကိုပါ လစာမဲ့ပူးတွဲတာဝန်ပေး ကိုင် စေခဲ့သည်။ ဂုဏ်ဒရပ်တစ်မျိုးပေါ့။ ဌာနကြီးတွင်းတွင် ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်အား SS ဟုအတိုခေါက်ချစ်စနိုးခေါ်ဝေါ်သတ်မှတ်ကြ ၏။ မိမိသည်”ကံတရား”အားမယုံကြည်သော၊ သည်ကဲ့သော တတ်ကြွမ်းကျင်ပုဂ္ဂိုယ်လက်အောက်တွင် အမှုထမ်းဆောင်ခွင့်ရရှိခဲ့ခြင်းသည်မှာ လုပ်ငန်းဘဝပညာထ္မင်းအိုးဆိုရပေမည်။ တစ်ရွာတည်းနေ-တစ်လှေတည်းစီး-တစ်ရေတည်းသောက်ကြခဲ့ရာ ကျွန်တော့အစိုးရအမှုထမ်းသက်တမ်းတွင် အတိုင်းနှင့်အလွန်ပညာရ/မှတ်သားလောက်ရသည့်အခွင့်အရေးတစ်ရပ်ပင်ပါပဲ။ မိမိသည် သင်ကြားလုပ်ငန်းပညာရပ်များအား တပြည့်ကောင်းပြီသစွာ စိတ်အားထက်သန်စွာနှင့်သင်ယူပေသည်။ ဤသို့သောအခွင့်အရေးသည် လူတိုင်းမရချေ။
ကျွန်တော် personally အတွက်ကိုမူ၊ 5* တွင် ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်သည် ကြယ်တစ်ပွင့်ထမြောက်ပေသည်။ မိမိအတွက် SS သည် ဘာသာမတူ၊ သွေးမတော်အကို၊ မိတ်ဆွေစစ်မှန်၊ ဌာနကြီးမှူး၊ အာစရိထမြောက်ဆရာဖြစ်ရာ SS အား ကျွန်တော်Boss ဟုခေါ်ဝေါ်သည်။ နော်ဝေး (WMU မတိုင်မီ) မှ Ship Chartering ဘာသာရပ် အောင်မြင်ထားသူဖြစ်၍ တတ်ကျွမ်း သည်သာမက လုပ်ငန်းတွင်အကျိုးစီးပွားဖြစ်ထွန်းစေရန်လက်တွေ့အသုံး ချသူလေ။ ဌာနအတွင်းလက်အောက်ငယ်သားအားလုံးကို ရေကြောင်းစီး ပွားရေးတွင် knowledge application, cause and effect အားသင်ကြား လက်ကမ်း+သက်သေပြသနိုင်သူပါ။ ဤသို့သောဆရာကောင်း မိမိလုပ် သက်တွင်မတွေ့ဘူး-မကြုံဘူးချေ။ မိမိသည် လန်ဒန်၌ ပင်လယ်ရေ ကြောင်းစီးပွားရေးပညာအား ၄~၅နှစ် သင်ကြားလေ့လာစည်းဖူးခဲ့သော် လက်တွေ့လုပ်ငန်းတွင်မည်သို့ဆက်ဆပ်/အသုံးချရမည်အားမသိချေ-အရိပ်ပြသော် အ ကောင်မထင်“ဝေးသည်”ဆိုရအံ့။ ပင်လယ်ရေကြောင်းစီး ပွားရေးပညာရပ်သည် ကျောင်း”သင်ညာ”တစ်ရပ် အတွေးအခေါ်အ ထောက်ကူပြုသာဆိုရအံ့၊ တတ်မြောက်/ကြွမ်းကျင်ရန်မှာ လက်တွေ့+စာ တွေ့+ဆရာကောင်းပြသမှသာလျှင် လုပ်ငန်းအတွက်အကြိုးဖြစ်ထွန်းပေမည်။ SS သည် ရုံးတွင်းသာမက သင်္ဘောပေါ်ရှိဝန်ထမ်းများနှင့်လည်းစေတနာ+မေတ္တာမှန်ကန်သည်ဖြစ်၍ လုပ်ငန်းဆောင် ရွက်ရာတွင်အ ခက်အခဲများအားကျော်လွှားနိုင်၏။ ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်သကဲ့ဆရာကောင်းသည် ထ္မင်းထုပ်ဆွဲ၍ကမ္ဘာပတ်ရှာဖွေသော် တစ်ယောက်တွေ့ရန်မှာမ လွယ်ကူလေခြင်း။ SS ကျွန်တော့ဆရာသည် စိတ်ရှေ-လက်ရှေ-ဒူးတိုက်-လက်ဆင့်ကမ်းသင်ကြားပေးရာ၊ ဘိုလိုဆိုရက I saw the light! သည်တင်မဟုတ်သေးချေ၊ Man Management ဘာသာရပ်သင်ကြားထားသော် မိမိလက်တွေ့တွင် သုည/zero သာလျှင်။ ကျွန်တော်အဓိကနားလည်သွားသည်မှာ air နှင့်ရင်းနှီးက လေသာ လျှင်ပြန်ရပေမည်၊ ရှေ့မှ ကိုယ်ပိရင်ပိ-လုပ်ပြ/သက်သေထူနိုင်မှသာလျှင် နောက်လိုက်သည် “အော်တို”တတ် မြောက်မည်လေ၊ ဤပညာရပ်သည် အခက်ခဲ/ရှုတ်ထွေးဆုံးပင်လျှင်ပါပဲဗျာ။ Thank you ပါ Boss ခင်ဗျား။
Boss ထံမှ မိမိနားလည်ရလိုက်သည်မှာ ဌာနအတွက်အကျိုးဖြစ်ထွန်း/မဖြစ်ထွန်း-မည်သို့ပင်ဖြစ်စေကာမူ၊ အရှိကို-အရှိအတိုင်း အမှန်တရားအား လူကြီး(တွေ) ထံပြောရဲဆိုရဲရှိခြင်းပင်ဖြစ်၏။ ကျွန် တော်၏ ဆရာ Boss သည် ဌာနလူကြီးအား water follow, fish follow မပြုလုပ်၊ ပြောသည်အ တိုင်းလုပ် လုပ်သည်အတိုင်းပြောဆိုသည်မှာ အကြိမ်ပေါင်းရေမတွက်နိုင်ချေ။ ဆရာဦးစောစိန်ထွန်းကျော်သည် ကရင်တိုင်းရင်းသားပြီသစွာ တည့်ထိုးတင်ပြ၊ ဘိုလို straight to the point, however နောက်ဆုံး ဆရာ Boss သည်“ရွှေဘ-လက်ကျ”မိုင်ကုန်ခန်းပြီဖြစ်၍၊ သက်ပြည့်ပင်စင်မတိုင်မမီ လုပ်သက်ပင်စင်အား အသက်(၅၀)မပြည့်မီယူ၍ နှုတ်ခွန်းဆက် bye bye/cheerio ပြုလုပ်သွားလေသည်။ 5* ဌာနကြီး၏ ကြယ်တစ်လုံးကြွေသွားခဲ့သည်မှာ အမှန်တကယ်ပါ။ Boss အား မည်သို့ပင်ထင်မြင်/သတ်မှုတ်/ရလာတ်မဖြစ်ထွန်းရှိစေ မိုးခါးရေမသောက်၊ lonely are the brave ဆိုရအံ့။
ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်အငြိမ်းစားယူသွားခြင်းမှာ 5* ဌာနကြီးနှစ်နှာသွားသည်ထက် မိမိတို့လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရေးဌာန နောင်သူနောင်သားများအတွက် လုပ်ငန်းပညာများစွာဆုံးရှုံးရပေသည်။ မိခင် 5* တွင် သင်္ဘောစီးပွားရေးတွေးတောအမျှော်မြင်ကောင်းသူ၊ ပညာတတ်+အလုပ်ကြွမ်းကျင် သူ ကုန်ခမ်းလာလေခြင်းဗျာ။ ၁၄/၀၇/၂၀၂၂ နေ့ရက်တွင် Boss ကွယ်လွန်အနစ္စရောက်ခဲ့ရာ ကျန်ရစ်မိသားစုနှင့်အတူ 5* Operations Department+နောင်လာနောက်သား+ကျွန်တော်အတွက်ကိုမူ အစားထိုးမရ တန်ဖိုးမဖြတ်နိုင်-လူတော်-လူကောင်းတစ်ယောက် ခွဲခွာသွားလေပြီပေါ့ဗျာ။ ချက်ခြင်းဆုံးရှုံးမှုမပေါ်လွင်သော်၊ ကြာရှေတွင် နစ်နာခြင်းသည် ဌာနကြီးသာမက နောင်အနာဂါတ် မောင်မယ် သစ်လွင်များအတွက်လည်း အ တတ်ပညာအရ ဦးကျိုး-မတောက်ပနိုင်ပါတော့ချေ။
Boss ဦးစောစိန်ထွန်းကျော်တစ်ယောက် ကွယ်လွန်တာ(၂)နှစ်တောင်ပြည့်တော့မယ်၊ မမေ့မလျှော့ပါ၊ SS ကောင်းရာသုဂတိဘုံရောက်ပါစေ၊ May he rest in the Lord’s arms in peace ။
(အပိုင်း ၃/၃)
ကျွန်တော့်၏သဘောအမြင်ဆိုက ကြယ်ငါးပွင့်သင်္ဘောလိုင်းခိုင်ခန့်တည်မြဲရေးတွင်(၃)ယောက် မြောက်ကျေးဇူးရှင်သည် မိမိမြန်မာပြည်သား”ရွှေ”မဟုတ်ချေ။ အောက်ဖေါ်ပြပါ နိုင်ငံခြားသား မလေးရှားတရုတ် Mr. Siaw Hooi Chuan (SHC) စီးပွားရေးဝင်စွက်ဖက်မှုကြောင့် 5* Container Feeder Service (CFS) ရှိ/ဖြစ်/ခေတ်နှင့်အညီ လိုက်ရောညီထွေပေါ် ပေါက်ရှိလာလေကြောင်း။ SHC/ Jardine HK အတွက် စီးပွားရေးတစ်ရပ်ပင်ဖြစ်ပင်ငြား၊ နိုင်ငံတော် 5* သင်္ဘောလိုင်းအတွက် CFS သည် စီးပွား ရေးရှုတောင့်အပြင်၊ သမိုင်းဝင် မှတ်ကျောက်ဝင်လုပ်ငန်းသစ်တစ်ရပ်ပင်လည်းဖြစ်၏။ သည် ပုဂ္ဂိုလ် SHC အကြောင်းမစတင်မီ မြန်မာပြည် CFS သမိုင်းကြောင်းအကျဥ်းချုပ်-ဖြစ်ရပ်မှန် များအား တို-လို-ရှင်း-ချပြရပေမည်။၊ ဝမ်းနည်းစွာဝန်ခံရမည်ဆိုက ဦးဆုံးပထမ ပုံမှန် CFS သည် ကျွန်တော်တို့ အမျိုးသား 5* မဟုတ်ပေ၊ ဤဂုဏ်ဒရပ်သည် Myanmar Container Line (MCL) ဖြစ်လေကြောင်း။ MCL သည်မြန်မာဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင် (MPA) နှင့် European Co. တစ်ခု ဖက်စပ် (JV) စီးပွားရေးလုပ်ငန်းဖြစ်ပေကြောင်း။ မြန်မာပြည် ၏ကုန်သေတ္တာကုန်သွယ်မှုလုပ်ငန်းစတင်မှု သည်၊ ထိုကာလ ၁၉၉၀ခုနှစ်ခန့်ထင်မြင်လေရဲ့။ MCL သည် ၁/၂ နှစ်ခန့် ပြိုင်ဖက်ကင်းရှင်း စွာစီးပွား ဖြစ်လေပေါ့ဗျာ။ မြန်မာပြည်ကြီသည် ကုန်သေတ္တာ၏အကျိုးကျေးဇူးသဘောပေါက်နား လည်စပြု လာပြီလေ။ Better late than NEVER!
ထိုအချိန်ကာလသည်ကား မြန်မာပြည်ကုန်သွယ်ရေကြောင်းစီးပွားရေးအသစ်တစ်ရပ်အသွင်စတင်ပြောင်းလဲကာ လဆိုရပေမည်။ နိုင်ငံတော်အမျိုးသား 5* လိုင်းသည် ခေတ်နှင့်အညီလိုက်လှန်းလိုသော် ၁။ ရင်းနှီး ရန် FE မရှိ၊ ၂။ Containerization ပညာမပြည့်စုံ၊ ၃။ နိုင်ငံခြားသင်္ဘောကုမ္ပဏီရင်းနှီးလိုသည့်ကုမ္ပဏီများမှာ သေးငယ်-ငွေမစိုက်ထုတ်လို-ဂုဏ်သတင်းများစွာစဥ်းစားရ-နှစ်တိုစီမံကိန်းသာ-etc. ၄။ အတိုချုံးဆိုရက “ဘယ်သူသေသေ ငတေမာ ပြီးရော”စိတ်ဓါတ်၊ ၅။ together we profit သည်“နိုး”။ ထိုစဥ် Jardine မှ 5* ကိုစိတ်ဝင်စား-5* မှ Jardine အားလေ့ လာအကဲဖြတ်ပေါ့။ ငြင်းဖွယ်ရာလုံးဝ မရှိ သည်မှာ Jardine-SHC အစ ပျိုးပံ့ပိုးခြင်းကြောင့်၊ မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရပိုင် 5* CFS ဖြစ်/တည်ရှိလာပေ သည်။ တစ်နည်းဆိုသော်၊ အရှေတောင်အာရှတွင် 5* သည်လေးစားယုံ ကြည်ထိုက်သော CFS carrier line တစ်လိုင်း ခေတ်နှင့်အညီရပ်တည်နိုင်လေသည်။ Conventional to containerization era ဆွဲခေါ်ဆောင်ခြင်းသည်လွယ်ကူသောကိစ္စတစ်ရပ်မဟုတ်ချေ။
Mr. Siaw Hooi Chuan (SHC), Jardine Shipping, Executive Vice President (EVP), Hong Kong
Siaw Hooi Chuan သည် တင်ပြသည့်အတိုင်း မလေးရှားဖွားတရုတ်၊ အ သက်က ကျွန်တော်နှင့် နင် လား ငါလားပါပဲ။ ၎င်းအကြောင်း synopsis ပေးရက၊ ပညာအရည်ချင်းသည် မြန်မာပြည်ပညာရေး စနစ်နှင့်နှိုင်းယှဥ်က၊ အလွယ်ပြောရပါလျှင်(၁၀)တန်းမအောင်ပေါ့ဗျာ။ သို့ပင်ငြား အရှေ့အာရှတခွင် ပင်လယ်ရေကြောင်းနယ်ပယ်သင်္ဘောကုမ္ပဏီကြီးများမှ Siaw အားလေးစားကြဆိုလေရာ ပုဂ္ဂိုယ်ထူးသတ်မှတ်ရပေအံ့၊ ထို့ပြင် Jardine ကဲ့အင်္ဂလိပ်ကုမ္ပဏီကြီးမှ မလေးတရုတ်အား EVP ခန့်အပ်ထား ခြင်းသည် ပေါ့သေးသေးမဟုတ်။ သူသည် ပီနန်ရှိကမ်းခြေ”ဂေါ်လီ”နှင့်အစပျိုးခဲ့သူပါ။ မည်သည့် အလုပ်နှင့်ဘဝစတင်ခဲ့သည်မသိသော် မလေးရှားနိုင်ငံရှိ အင်တာနယ်ရှီနယ် သင်္ဘောကုမ္ပဏီတစ်ခုတွင် အခြေခံအဆင့်မှစတင်လုပ်ခဲ့သည်ဟုနားလည်သိရှိရပါသည်။ ကြွယ်ဝချမ်းသာမိသားစုမှမဟုတ်-မွေး ချင်း(၅)ယောက်အနက် Siaw သည် ဒုတိယအကြီးဆုံး၊ လူကညာဏ်ကောင်း-ဖြတ်လတ်-သွက်-တော်လေသူဆိုလေတော့ ချမ်းသာလာ- မိန်းမက ဝတ်လုံကိုရ၊ 5* နှင့် ဆက်သွယ်သောအချိန်တွင် ၎င်းက Jardine Shipping Hong Kong တွင် Executive Vice President (EVP) အဆင့်ရာထူးရရှိထားသည်မှာ ကြာလေပေါ့ဗျာ။ အလျှင်းသင့်၍ဖေါ်ပြလိုသည်မှာ Jardine လုပ်ငန်းသည် ဟောင် ကောင်တွင် ၎င်းအစိုးရပြီးက၊ Jardine သည် ဝန်ထမ်းအများဆုံးလုပ်ငန်းဖြစ်၏၊ ဆိုလိုခြင်းမှာ Jardine ကုမ္ပဏီသည် ကြီးမားပြီး ကမ္ဘာစံချိန်မီလုပ်ငန်းဖြစ်သည့်အပြင်၊ ရယ်စရာအဖြစ်နှိုင်းယှဥ် ရသော်၊ Siaw မှ”နှာချေ”က အရှေ့အာရှတခွင်သင်္ဘောကုမ္ပဏီများမှနားဆွေ့ကြသည်၊ တစ်နည်းဆိုသော် reputation, knowledge, experience, self-education, image နှင့် networking သည် first class။ 5* မှ ခေါက်တုံ့ခေါက်ပြန်ဆွေးနွေး-ဝန်ကြီးရုံး-အရေးပါအဖွဲ့အ စည်း-အထက်အဆောက်အအုံ-တင်ပြခြင်းနှင့်သသောတူစာချုပ်လက် မှတ်ထိုးကြသည့်အဆင့်ရောက်ရန်မှာ နှစ်နှင့်ချီကြာမြင့်ခဲ့သည်။ ကျွန် တော်တို့ National Shipping Line 5* နှင့် Jardine Shipping Hong Kong ဖက်စပ် (JV) ၏ CFS ပထမဦးဆုံးကုန်သေတ္တာသင်္ဘောသည် m/v Integra (container ship) အချိန်ပိုင်းစနစ်ဖြင့်ငှါးရပ်းခြင်းဖြစ်ပေသည်။ Time charter ပဠိဥာဥ်စာ ချုပ်ကာလ ပြီးဆုံးသည်နှင့် 5* ပိုင် “ပဲခူး”+”စစ်ကိုင်း” များအားဆက်လက်အချိန်ပိုင်းစနစ် ဖြင့်ငှါးရမ်းခဲ့ရာ၊ 5* မှ charter hire ဒေါ်လာလည်းစားရပေါ့ဗျာ။ JV တွင် မိမိ 5* မှအစုရှယ်ယာအများဆုံးရရှိသော် CFS စီးပွားစီမံရေးကို Jardine Shipping မှဆောင်ရွက်သည်၊ ကြောင်းရင်းမှာ မိမိတို့ 5* သည် CFS လုပ်ငန်းပညာမကြွမ်းကျင်၊ သည့်အတွက် Jardine Shipping ကိုယ်စား လှယ် Phee Int’l သည် ရန်ကုန်ဖက်ခြမ်းတွင် ကုန်သေတ္တာရရှိရေး marketing ပြုလုပ်၍၊ ပြင်ပနိုင်ငံများတွင် Jardine Shipping မှဆောင်ရွက်လေသည်။ JV သည်စင်းလုံး ချောမဟုတ်သော်၊ 5* နှင့် Jardine Shipping နှစ်ဦးစလုံး အမြတ်ပေါ်၊ ပျားလည်းစွဲသာ၊ ရှဉ့်လည်းလျှောက်သာပေါ့။ ဝန်ကြီးမေတ္တာနှင့် MD ဦးခင်မောင်ကြည်-ခွဲခွာရပြီးနောက်၊ JV သည် မည်သို့ပျက်ပျယ်သွားလေသည်မသိပါ၊ ကျွန် တော်မျိုးလည်း IMT ကျောင်းသို့လွင့်ကြွေသွားလေတယ်လေ၊ မကောင်း(မကြိုက်) ကျောင်းပို့တူပါရဲ့ဗျာ။
အချုပ်ဆိုက SHC သည် Jardine Shipping မြတ်မည်ယုံကြည်၍ JV စာ ချုပ် ချုပ်ဆိုခဲ့သော်၊ ၎င်း၏မျှော်မှန်းချက်များကြောင့် Myanma Five Star Line Container Feeder Service ((MFSL CFS) ပေါက်ဖွားလာလေသည်ကိုငြင်းဖွယ်မရှိ၊ 5* မှ ငွေသားတစ်ပြားတစ်ချပ်မရင်းစိုက်ထုတ်ခဲ့ပါ၊ ထို့ပြင် စာ ချုပ်တွင် JV အရှုံးပေါ် က၊ 5* မှပေးချေရန်လုံးဝမရှိစာကြောင်းထည့်ပါသေးသည်။ အလျှင်းသင့်၍ဖေါ်ပြလိုသည်မှာ အင်တာနယ်ရှီနယ်ရေကြောင်းဈေးကွက်မှပြန်လည်ကြား သိရှိရသည်မှာ Jardine Shipping မိမိတို့ 5* နှင့် JV စာချုပ် ချုပ်ဆိုခဲ့သည်မှာ မှားပေပေါ့ ဗေဒင်ဟောကိန်း ထုတ်ခဲ့၊ အကြောင်းမှာ 5* သည် CFS လုပ်ငန်းကြွမ်းကျင်ခြင်းကင်းမဲ့သည့်အပြင် ၁၀၀% ကုန်သေတ္တာတင် သင်္ဘောလည်း မရှိတဲ့ဗျာ။ ထိုစဥ် ဈေးကွက်တွင် DZ, Hub, Lian Huat, Xpress, BTL စသည်ဖြင့်ပြိုင်ဖက်များကြား၊ အောင်မြင် မြတ်အောင်ကျိုးစား၍ Jardine Shipping သည် (၅)နှစ်စာချုပ်သက်တန်း(၂)ကြိမ်ပြန် 5* နှင့် JV စာ ချုပ် ချုပ်ဆိုခဲ့ သေးကြောင်း။ SHC သည် ဈေးကွက်နားလည်-မျှော်မှန်းတတ်မြောက်တယ်လေ။ SHC သည် ကျောင်းပညာမပြည့်စုံသော်ငြား၊ စီးပွားရေးပညာအားလေ့လာစည်းဖူး တတ်မြောက်သူ ဖြစ်လာ၍၊ အောက်လက်ငယ်သားနှင့် ၎င်းတို့၏မိသားစုပညာရေးကိုပါ စိတ်ရောကိုယ်ပါကူညီပံ့ပိုး ပေး၏။ ဗုဓ္ဓဘာသာကိုင်းရှိုင်းသူဖြစ်ပြီး မြန်မာပြည်တစ်ခွင် ဆင်းရဲနွမ်းပါးသောဒေသ၊ လမ်းမပေါက်ရွာ များတွင်ကျောင်းဆောက်၊ အလယ်ပိုင်းရေရှားဒေသရွာများတွင် ရေတွင်းတူးဖေါ်ပေး၊ ဆေးခန်းများ ဖွင့်လစ်၊ ကလေးသူငယ်စာ တတ်မြောက်ရေး စသည်များကို လူဒါန်းခြင်းသည်သာမက၊ ကိုယ်တိုင် သွားရောက်စီမံခဲ့သည်။ SHC သည် သင်္ကန်းကျွန်းတွင် ကိုယ်တိုင်ရဟန်းခံ/ သား အားကိုရင်ဝတ်/ဇနီး သည်မယ်သီလခံ/ညီအကိုနှင့်အမျိုးအဆွေတွေလည်းဦးပဇဥ်းတက်ရောက်ခြင်းကို အားပေးဒကါခံသည်။ မြန်မာပြည်တစ်ခွင် philanthropy ပြုလုပ်သူလေ။ SHC ဆက်လက် ကျမ်းမာ-အသက်ရှည် ပါစေ အားလုံးမှ ကောင်းကြီးမေတ္တာပို့လိုက်ရပါကြောင်း။ Thank you.
ပင်လယ်ရေကြောင်းစီးပွားရေးလုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရေးတွင်၊ 5* ရပ်တည်တန့်ခိုင်မြဲရေးအား အတွဲ ၁-၂-၃ဖေါ်ပြပါ(၃)ဦး ၁။ဦးသန်ုးထွတ် ၂။ ဦးစောစိန်ထွန်းကျော် ၃။ Mr. Siaw Hooi Chuan သည် 5* ဌာနလုပ်ငန်းကြီးကိုစေတနာမေတ္တာပြည့်ဝစွာနှင့်အဒွန့်ရှည်ခိုင်မြဲစေရန် တတ်စွမ်းသမျှ ကျောက်ချခဲ့ကြသည်ဆိုက၊ မှားချေမည်မဟုတ်လော။ သို့ပင်ငြား စိတ်ဖြေသိမ့်ရမည်မှာ ဘဝနိရာမတရား တော်အရ၊ အစရှိက အဆုံးသည်မုတ်ချအမြဲပင်လျှင် …….
ကျေးဇူးကမ္ဘာ။
No comments:
Post a Comment