m/v Dali Striking Francis Scott Key Bridge in Baltimore, Maryland, USA, on March 26, 2024.
Name: Dali
Built: 2015
IMO No. 9697428 , MMSI No. 563004200, Callsign. 9V6283
Owners: Grace Ocean Pte Ltd
Operators, Charterers: Synergy Marine Pte Ltd, Maersk
Builder: HHI South Korea
Ship class & type: Neopanamax , Container ship
Tonnage: 95,126 GT, 52,150 NT, 116,851 DWT
Displacement: 148,984 tons
LOA, Beam: 299.92m, 48.2m
Draft: 15.03m
Engine/Power: MAN-B&W 9S90ME-C9.2; 41,840kW/55.630hp
Propulsion: Single shaft, fixed pitch propeller
Speed: 22 knots
Capacity: 9,971 TEUs
Crew, Nationality: 22, India
m/v Dali အချက်လက်များ (ပြည့်စုံသည်မဆိုလိုနိုင်ပါ)
အတိတ်က မတော်တဆ တိုက်ခိုက်မှု (၂၀၁၆)
၁၁.၀၇.၂၀၁၆နေ့ရက် Port of Antwerp, Belgium တွင် m/v Dali သည် ကုန်သေတ္တာဆိပ်ခံတံတားနှင့်မတော်တဆ တိုက်ခိုက်မှုဖြစ်ပွားခဲ့ရာ၊ သင်္ဘောပဲ့ပိုင်းရှိ transom ပျက်စီးသွားသည်၊
ပစ္စိုပ်ပန် မတော်တဆ တိုက်ခိုက်မှု (၂၀၂၄)
m/v Dali သည် Colombo, Sri Lanka သို့ခရီးဆက်ခုတ်မောင်းရန် ၂၆.၀၃.၂၀၂၃နေ့ရက် ၀၁၂၆နာရီခန့် local time၊ Port of Baltimore, U.S. မှအထွက်တွင် main engine (၂)ကြိမ်ခေတ္တ power ပြတ်တောက်သွား၍ မတော်တဆ Francis Scott Key တံတားပင်မတိုင်နှင့်တိုက်ခိုက်မိ၍တံတား၏ အဓိကအစိတ်အပိုင်းများရေထဲပြိုကျခဲ့သည်။ ဤဖြစ်ရပ်တွင် ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်သား(၆)ဦးသေဆုံးခဲ့သော်၊ စုစုပေါင်းသင်္ဘောဝန်ထမ်း(၂၂)ယောက်နှင့်ရေကြောင်းပြ(၂)ဦးမှာလုံးဝအန္တရာယ်ကင်းစင်ပေသည်။ National Transportation Safety Board (NTSB) နှင့်အခြားအစိုးရအဖွဲ့အစည်းများသည် လိုအပ်သော preliminary + other associated breakdowns စစ်ဆေးမှုများ/အမြန်ပြန်လည်ဆိပ်ကမ်းဖွင့်လစ်ရေးအားပြုလုပ်လျှက်ရှိပေကြောင်းနားလည်ရသည်။ m/v Dali ပေါ်တွင်ကုန်သေတ္တာ၄,၇၀၀လုံးကျော်တင်ဆောင်ထားသည်အနက် ၅၆လုံး/၇၆၄တန်မှာ hazardous materials ပါရှိလေသည်။ လတ်တလောသင်္ဘောများ ဆိပ်ကမ်းသို့ဝင်/ထွက်နိုင်ရန် channel သစ်ယာယီသတ်မှတ်ရေးနှင့်ရေပေါ်/အောက်ရှိတံတားအစိတ်ပိုင်းများရှင်းလင်းလျှက်ရှိကြောင်း။
ခုတ်မောင်းနေသောသင်္ဘောနှစ်စီးတိုက်ခိုက်က collision သတ်မှတ်ပေသည်။ m/v Dali ,Port of Baltimore အထွက်တွင် မတော်တဆတိုက်ခိုက်မှု (accident) အား collision မသတ်မှတ်နိုင်ပဲ၊ an Allision ခေါ်ဆို/သတ် မှတ်ရအံ့။
An Allision
သင်္ဘောသည် မရွှေ့မပြောင်းနိုင်အရာဝတ္ထုအားတိုက်ခိုက်က maritime accident တွင် an allision ခေါ်ဝေါ်သတ်မှတ်၏။ သည်သို့သော maritime accident သည် poor judgment (သို့) inattention (သို့) အခြား human error များကြောင့်ဖြစ်နိုင်ဆိုထားအံ့။
Who Is Responsible for an Allision Injury?
သင်္ဘောသည် မရွှေမပြောင်းနိုင်အရာဝတ္ထု (e.g. Bridge) အားတိုက်ခိုက်၊ ထို့ပြင် လူပုဂ္ဂိုယ်ဒါဏ်ရာရ+သေဆုံးခြင်းရှိရာ၊ လွန်စွာများသောဖက်ဒ ရယ်စည်းမျဉ်းနှင့်ဥပဒေအကြုံးဝင်လာလေမည်။ သင်္ဘောသည် US ရေပိုင်နက်အတွင်း accident ဖြစ်ပွားလေ၍၊ အလုံးစုံသော U.S. Maritime laws သည်သေဆုံး-ပျက်စီး-ဆုံးရှုံး-နှစ်နာမှုများအပေါ် liability ထ မြောက်လာလေမည် (e.g. Jones Act + The Oregon Rule +The Pennsylvania Rule စသည်ဖြင့်)။
တံတားပျက်စီးခြင်းကများဆိုလေရာ၊ ပြန်လည်ပြုပြင်ရန်(၃)နှစ်ခန့်အချိန်ကြာမြင့်မည်ထင်ကြေးပေးထားရာ၊ လိုင်စင်သိမ်း၊ အကျဥ်းထောင်ကျခံ၊ လျှော်ကြေး+P&I+General Average၊ marine insurance + reinsurance၊ owners+ operator + charterer တာဝန်နှင့်အပြစ်၊ စသည်နှင့်ဆက် လက်ထပ်မံကြေငြာခြင်းကို၄/၅နှစ်အတွင်းရှိဦးမည်ကို အများမှမှတ်ချက်ပြုကြပေကြောင်း။
Port of Baltimore (အကျဥ်းချုပ်)
Port of Baltimore သည် ၁၇၀၆ခုနှစ်တွင်စတင်တည်ရှိလာပြီး၊ ယနေ့ U.S. တွင် specialized cargo RO/RO (roll-on/roll-off) နှင့် cruise passen-gers များအတွက်အကြီးမားဆုံးဆိပ်ကမ်းပင် ဖြစ်ပြီး၊ လက်ရှိ steel, bulk ကုန်နှင့် containers များလည်းကိုင်တွယ်လေသည်။ အလျှင်းသင့်၍ ဖေါ်ပြလိုသည်မှာ Mercedes-Benz ကားအများဆုံး U.S. သို့တင်သွင်းသည်မှာ Port of Baltimore မှတဆင့်ဖြစ်သည်။ U.S.ရှိ(၃၆)သွင်း/ထုတ်ကုန်ဆိပ်ကမ်းများအနက် Port of Baltimore သည်အ ဆင့်(၁၁)ထမြောက်လေ၏။ Gross tonnage နှင့် dollar value အရ ၎င်းဆိပ်ကမ်းသည် အဆင့်(၇) ဖြစ်၏။ ကိန်းကဏန်းများအရ Port of Baltimore သည် ၂၀၁၉ခုနှစ်တွင် 39.6 mill mt/ U$ bill 58.4 ကိုင်တွယ်ခဲ့သည်။ ယနေ့ Port of Baltimore သည် U.S. ၏ကျောက်မီး သွေး ၂၅% ထုတ်ကုန်ကိုင်တွယ်လေသည်။ Port of Baltimore ရေစူးသည် ပေ(၅၀)ဖြစ်၏။
လက်လှန်းမီသ၍ပါ၊
ကျေးဇူးကမ္ဘာ။
No comments:
Post a Comment