CAPE OF GOOD HOPE
ဟိုရှေးတစ်ခေတ်ကပေါ့ဗျာ၊ ကျွန်တော်၏တပ်တော်ဝင်သင်္ဘောသားဘဝကို ၁၉၆၈ခုတွင်စတင်ခဲ့ ပေသည်၊ အသက်က(၂၀)မပြည့်သေးပါ။ ထိုစဥ် 5* သင်္ဘောတွေပေါ် အသက်အငယ်ဆုံး။ Foreign going (FG) တစ်ပါတ်ရစ်“ထန်းတောရွာ”သင်္ဘောသစ် delivery ကို Rotterdam ဆိပ်ကမ်း၌ လက်ခံယူဆောင်၍ Nestle နို့ဆီကာတွန်းအပြည့် ၂၀၀၀တန်ခန့်တင် ဆောင်ကာ home-ရန်ကုန်မြိုသို့ခရီးဆက်လေပေါ့။ အတ္တလန်တိတ်သမုဒ္ဒရာထဲ အာဖရိကတိုက်ထိပ်ရှိ Las Palmas ဆိပ်ကမ်း Canary Islands တွင်ဆီ bunker ဖြည့်တင်း၍ ရွှေရန်ကုန်သို့ တတ်ရိုက်ခုတ်မောင်းခဲ့လေသည်။ သင်္ဘောက သေးငယ်-ရေလှိုင်းကကြီး-လူးသလားမမေးနဲ့-ပင်လယ်ငါးအတိုင်းပါပဲ။ ကျွန်တော် ၏တပ်တော်ဝင်သင်္ဘောဖြစ်ရာ အ တောင်မစုံသူငယ် ဖား/ငါးမှန်းမသိဆိုလေတော့ မိမိအာစရိထံမှ ဆက်သွယ်ရေးနှင့်စာရင်းအင်း/စတိုပညာရပ်များစည်းဖူးရလေပေါ့၊ တစ်နေ့နှင့်တစ်နေ့(၈)နာရီ watch ယူ-(၆)နာရီ day work-စား-သောက်-အိပ်-အလုပ် လုပ်-တပြည့်ခံ ပညာသင်ကာလဆိုလေ ရာ ပတ်ဝန်းကျင်နှင့် Cape of Good Hope ကိုအလေးမထားနိုင်ပါ၊။ မိမိအချိုသောလုပ်ငန်းနှင့်ပတ် သက်ရာ-အသက်မတိန်းမရိမ်း လှအောင်-တတိယအရာရှိ(တာဝန်နှင့်ဘော်ဘော်မိတ်ဖြစ်ခဲ့သော်၊ သူလည်းရန်ကုန်တွင် 2nd Mate စာမေးပွဲဖြေဆိုရန် သင်္ဘောပေါ်တွင်ကြိုးစာ-စာဖတ်-စာကြက်ဆိုလေတော့ ......
၁၉၆၃ခုနှစ်ဆောက် 5* “အင်းဝ”ကုန်တင်သင်္ဘောသစ်နီးပါးကြီးဖြင့် ပျော်ရွှင်စွာခရီးဆက်ခဲ့ကြပေါ့။ သင်္ဘောကုန်ပေါက်ထဲမယ် လန်ဒန်မြို့ချပေးရန်ကျွန်းသစ်လုံးကုန်ပါရှိရာ အေးဆေးလေ။ ကျွန်တော့အတွက်ကိုမူ မိမိ ဒုတိယအိမ်ဖက်သို့သင်္ဘောခုတ်မောင်းနေရာ၊ စိတ်ချမ်းသာမိလေသည်။ Suez တူးမြောင်းပိတ်ထားရာ ရွှေရန်ကုန်မှဘင်္ဂလားပင်လယ်အော်နှင့်အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာတွင်ခုတ်မောင်းလာသည်မှာ(၁၄)ရက်ခန့်ရှိလာပြီး “မြန်မာ့အသံ”တောင် ညနေဖက်ကြားတစ်ချက်-မကြားတစ်ချက်၊ ဗန်းမော်သူလေးကိုလွမ်းဆွေ့ရ။ ဝါရင့်သင်္ဘောသားများမှဥရောပခရီးစဥ်အားမကြိုက်ကြ-စီးပွားမဖြစ်၊ အရှေ့နိုင်ငံများသို့ခရီးစဥ်သည်”ဖလား”တဲ့။ ကျွန်တော် East ဆိုလို့ အဝေးဆုံး စင်္ကာပူသာရောက်ဖူးတာ။ သင်္ဘော
သားကြီးများဝယ်ယူရင်းနှီးလာသော မြင်း-ဆင်-ကျားသစ်ပန်းပု-ရေချိုငါးများ လန်ဒန်မှာရောင်းထွက်ပါစေ၊ ရန်ကုန်အပြန်မှာရောင်းချရန် Bri-nylon shirts နှင့် Tricel sweaters ဝယ်ရဦးမယ်ဗျ။ စားဝတ်နေရေး-စီး ပွားရေးလေ။
မိမိသည်အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာတွင် လင်းပိုင်များပျော်မြူးနေကြသည်ကိုရှုတွေ့မြင်ရသော်၊ သည်အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာနှင့်အတ္တလန်တိတ်သမုဒ္ဒရာဆုံသည့်ပင်လယ်ပြင်တွင်မည်သည့်ငါးများမျှမတွေ့မြင်ရသော်၊ ငါးမန်းများ သမုဒ္ဒရာရေပြင်အောက်တွင်အမဲလိုက်နေကြသည်ကိုသိရှိ၍ လွန်စွာသတိနှင့်ကုန်းပါတ်ပေါ်တွင်သွားလာလေသည်။ တပြည့်တော်တို့သင်္ဘောရေမိုင် ၆၀၀၀ကျော်ဖြတ်သန်းလာရာမှာ၊ သမုဒ္ဒရာဆုံသည့်ရေပြင်ကိုဒုတိယအကြိမ်ဖြတ်သန်းရသော်၊ မည်သည့်အခါမျှသာရာငြိမ်သက်သည်မရှိချေ။ လေကပြင်း၊ လှိုင်းကကြီး၊ ရေစီးကြောင်းကစုံ+သန်+ထန်၊ သင်္ဘောကြီးကလူး၊ ရာသီဥတုကမသာယာ၊ တာဝန်မကျ/မရှိသောသင်္ဘောသားများကစက်တော်ခေါ်ကြ။ Cape of Good Hope နာမည်လေးကယာဥ်သော်၊ မင်္ဂလာမခညောင်းချေ။ သည်ဒေသတဝိုက် ငှက်မျိုးပေါင်း(၂၅၀)ရှိသော် မိမိဇင်ယော်နှင့်တင်ကျီးငှက်(၂)မျိုးသာတွေ့မြင်ဖူးသည်။ ရေစီးကြောင်းနှင့်စပ်လျှင်း၍ အရှေဖက်မှစီးဆင်းသော Agulhas current သည် တောင်မြောက်မှစီးဆင်း Benguela current နှင့်နှိုင်းယှဥ်က အပူချိန်ပိုမိုနွေးရာ ဝိရောဓိဖြစ်၍ လိုင်းကြီးလေသည်ဆိုကြသည်။ Cape of Good Hope ရာသီဥတုနှင့်အပူချိန်မှာဥရောပနှင့်သာလွန်သော် မိုးရွာသွန်းခြင်းများပါ့။
အကောင်းနှင့်အဆိုးသည်တွန်တွဲလျှက်ရှိရာ၊ Cape of Good Hope ကို သင်္ဘောကြီးခုတ်မောင်း ဖြတ်သန်းချိန်အခါဝယ် ကောင်းကြီးမင်္ဂလာတစ်ရပ်မှာ Johannesburg မှလွှင့်သော Springbok Radio ပါပဲ၊ English နှင့် Afrikaans- bilingual ပြောဆို၍၊ တစ်စိတ်တစ်ဒေသနားလည်ပေသည်၊ မိမိညဖက် radio watch အပြီး၊ လှအောင်၏ first watch တွင် starboard bridge wing ၌ မှောင် မဲညချမ်းပိတ်ကားကိုနောက်ခံထား၍ ပီတာသန်းအောင်၏ Grundig portable FM transistor radio မှကြည်လျှင် pop chart အစီအစဥ်တွင် James Last Band ၏ Elizabethan Serenade ကိုနားသောတဆင်ရသည်မှာ အေးမျှသာယာဆေးတစ်ခွက်ပါလားဗျာ။ ထိုပြင် နံနက်စောစော Cape Town Table Mountain ထိပ်ပျားပျားမြင်ကွင်းသည် ရှားမှရှား၊ အနီးကပ်တော့မပြောတတ်လေစွ။ Cape of Good Hope ပတ်သွားပြီး အတ္တလန်တိတ်သမုဒ္ဒရာထဲဆိုလေတော့၊ (၁၀) ရက်ကျော်-(၂) ပါတ်မတိုင်မီ လန်ဒန်ကိုရောက်ရှိပြီလေ။ Radio Station အတွင်း watch ယူရင်း၊ ငယ်သူငယ်ချင်း တွေရှိသေးလားစဥ်းစားမိသည်၊ Roger Harrison, William Sands နှင့် Terrence Sebastian ဖုန်း နံပါတ်များ diary တွင်ရေးသားထားခြင်းရှိ/မရှိမသေချာ၊ ရှိက လန်ဒန်သို့ဆိုက် ကပ်လျှင် ဖုန်းဆက် ကြည့်ရဦးမည်။
The Cape of Good Hope is at the southern tip of the Cape Peninsula, approximately 50 km south of Cape Town, South Africa. Cape Agulhas is the southernmost part of South Africa and is the legendary home of the Flying Dutchman, crewed by tormented and damned ghostly sailors, it is doomed forever to beat its way through the adjacent waters without ever succeed-ing in rounding the headland. Furthermore, anyone who sees the ship is doomed to sail the seven seas for eternity. Believe it or otherwise.
ကျေးဇူးကမ္ဘာ
No comments:
Post a Comment